Τα όμορφα τραγούδια όμορφα καίγονται.

Οκτώβριος 12, 2008 at 2:51 μμ (Χωρίς κατηγορία)

Έκατσα χτες να δω το «Φεστιβάλ Τραγουδιού  Θεσσαλονίκης» και μπορώ να πω πως απογοητεύτηκα. Βλέπω και ακούω το πρώτο τραγούδι και αρχίζω να απορώ, βλέπω και ακούω και το δεύτερο τραγούδι και συνεχίζω να απορώ. Κ συνεχίζω έτσι και στα επόμενα. Κάθε φορά που τέλειωνε ενα περίμενα το επόμενο να σώσει τις ελπίδες μου για κάτι καλό, αλλά τίποτε. Το μόνο που μου άρεσε ήταν αυτό που τελικά πήρε το πρώτο βραβείο και το βραβείο σύνθεσης από την επιτροπή. Ευτυχώς, γιατί ήταν να φυρτώ. Λες όμως στους τυφλούς να βασιλεύει ο μονοφθαλμος; Τα τρία- τέσσερα τελευταία δεν τα άκουσα, γιατί έχασα το ενδιαφέρον μου και προτίμησα να πάω να κάμω ένα ωραίο ζεστό μπανάκι.

Λοιπόν, το ηχητικό αποτέλσμα, όπως το άκουγα από την τηλεόραση, ήταν τραγικό για τέτοια διοργάνωση. Οι περισσότερες συνθέσεις ήταν άκρως βαρετές και οι στίχοι θα έπρεπε να πάνε κατευθείαν στον παραγωγό της Τάμτας. Σκηνικά το κιτς δεν το γλυτώσαμε πάλε! Εντυπωσιάστηκα δε όταν το βραβείο ερμηνείας πήρε ένας τύπος, ο οποίος ήταν σταθερά μισό τόνο πάνω και οι παραφωνίες του μου θύμιζαν την Στέλλα Μπεζαντάκου και το «μπλουζάκι κολλητό μου». Τελοσπάντων, μπορεί να μεν άκουε καλά ο άνθρωπος και μπορεί αυτοί που αποφάσισαν να του δώσουν το «βραβείο ερμηνείας» να είχαν ακούσει το τραγούδι ηχογραφημένο, πράγμα που εγώ δεν έκανα, άρα ας μην συνεχίσω να κρίνω.

Προσπαθώ να καταλάβω με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των τραγουδιων ( με εξαίρεση το «Φανταστικό Ταγκό» που πήρε το βραβείο και πιστεύω πως το αξίζει ). Σε όσα τραγούδια άκουσα δεν βρήκα τίποτε ενδιαφέρον και δεν μπορούσα να σταματήσω να ρωτώ τον εαυτό μου και τον  Γ. μου κάθε φορά: «Τωρά τούτο έν ωραίο;». Δεν ξέρω πόσες αιτήσεις συμμετοχής είχαν υποβληθεί, αλλά ας πούμε ότι ήταν δύο χιλιάδες, δεν μου καθεται με τίποτε ότι από τόοοοοοσα τραγούδια αυτά ήταν τα δέκα καλύτερα που μπορούσε να επιλέξει μια επιτροπή. Και ναι θίγω θέματα αξιοκρατίας, γιατί προσωπικά άκουσα πολύ καλύτερα τραγούδια που είχαν σταλέι ( μαζί με το πενηντάευρο που απαιτείται για να δηλώσεις συμμετοχή ), αλλά και να μην άκουγα  πιστεύω ακράδαντα ότι έχουν σταλεί συμμετοχές πολύ πιο ωραίες.

Τα χάλια της μουσικής βιομηχανίας είναι γνωστά και είναι λυπηρό να βλέπεις πως ακόμα και σε τέτοιες διοργανώσεις, που κατά κύριο λόγο θα έπρεπε να ήταν ένας τρόπος για να βγαίνει στην επιφάνεια το έργο νέων και ταλαντούχων ανθρώπων, δεν υπάρχουν ή δεν θέλουν να υπάρχουν κριτήρια που να το αποφασίζουν, καθώς και να διαφυλάσσουν το φεστιβάλ από καχύποπτους και ιδιοτροπους τύπους σαν εμένα, που αυθόρμητα θα το χαρακτήριζαν πανηγυράκι. Εδώ θα ηθελα να πω πως τους κους. Γιοκαρίνη και Κοντογιαννιδη δεν τους κατατάσσω στο σύνολο των νέων ανθρώπων που έχουν αναγκη μια συμμετοχή στο φεστιβάλ και νομίζω πως μόνο η ματαιοδοξία τους τους έστειλε ως εκεί.  Ελπίζω να καταλάβαν ότι εστερήσαν μιαν ευκαρία από ένα νέο, που όπως όλοι οι μεγάλοι (ηλικιακά) καλιτέχνες  υποστηρίζουν, πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν.

Καλά ρε παιδί μου εν βλέπουν τι κάμνουν, εν καταλάβουν ότι κάτι πρέπει να γίνει επιτέλους με τη μουσική βιομηχανια (φακκά μου τουτος ο όρος) σε τούτη τη χώρα. Μόνο να φκαίνουν να κλαίουνται για τα χάλια μας και να υπόσχονται για να παρηγορηθούν ξέρουν. Γιατί ρε φίλε, όταν διοργανώνεις ένα φεστιβάλ και έχεις την ευκαρία να αλλάξεις λίο τα πράματα εν το κάμνεις ή γιατί εν το αφήνεις να γίνει; Ρητορικά ερωτήματα, καταδικασμένα να μείνουν αναπάντητα. Γιατί ωραία τραγούδια υπάρχουν, κάποιος να τα κάμει κάτι δεν υπάρχει (ναι, και εξαιρέσεις υπάρχουν ευτυχώς).

Μακαρι να ‘ναι καλά ο Έρωτας που βγήκε μετά τις συμμετοχές και έκαμε με να χαμογελάσω. Χαμογελάστε και ‘σεις, αν θέλετε!

8 Σχόλια

  1. Τσαρτελλούι said,

    Έβλεπα το που τη Νετ.. Όντως, το Φανταστικό Ταγκό ήταν το καλύτερο.

    Όσο για τον έρωτα, εν καλός αλλά άμαν τον δεις 2-3 φορές σε λάιβ νομίζω χάνει την αξία του. Έγινε τζιαι τζείνος προσποιητός ρε παιδί μου. Κάθε φορά τα ίδια αστεία, οι ίδιες κουβέντες.. Εν τραγουδιστής που είσαι εν τζιαι εν ηθοποιός γαμώ το!

  2. idiotropws said,

    Εν πειράζειΤσαρτελλούι μου, όλοι έχουμε τα κολλήματα μας:) Ντροπη μου! πάω να τον δικαιολογήσω μάνι-μάνι. Έχεις δίκαιο. Η φωνή του όμως κάτι μου κάμνει!

  3. recuerdos said,

    Και εγω το ιδιο λαθος εκανα…
    Ας μη μιλησουμε καλυτερα για την ποιοτητα του ηχου που εφτανε στα πολυπαθα αυτια μας!!!
    Καλη εβδομαδα

  4. sike said,

    ahem.
    Τζιαι γιατί δεν άλλαξες κανάλι…;

  5. giatrina said,

    Όντως τζιείνος που έπιασε βραβείο για ερμηνεία, θα μπορούσε να ήταν πολλά καλύτερος. Πρέπει να ήταν πάρα πολλά αγχωμένος κ γι αυτό να μεν ακούστηκε καλά. Κατά τα άλλα ούτε γω τον άκουσα ηχογραφημένο οπόταν σιωπώ.

    Μάνα μου τον ταγκό, ερωτεύτηκα τον, εν πάρα πολλά cute 😉

  6. idiotropws said,

    Recuardoes, καλή εβδομάδα και σε σένα!

    Sike, ηθελα να το δω για να καταλάβω τι παίζει 😉

    giatrina, ναι! ο ταγκό τις έκανε τις χαριτωμενιές του 🙂

  7. CandyCandy said,

    Μα που εχάθηκες??

  8. Sike said,

Σχολιάστε

